1. září 2015

Back to school 2015: DIY nálož

aneb Když už to musí být, tak stylově!

Dnes je 1. září, odvěký nepřítel všech školou povinných. Já mám září ráda. Ne kvůli škole (která mě čeká už za dva týdny, kam zmizelo léto?), ale vždycky jsem měla moc ráda nakupování nových sešitů, tužek, penálů a oblečení. Mám ráda zářijové počasí, když už se po létě trochu ochladí (teď se sem zrovna žene pěkná bouřka), ale pořád ještě ne moc, takže můžu vytáhnout nadkolenky a šátky. S přicházejícím nových školním rokem jsem se téměř vždy snažila udělat nějakou změnu. Jinak jsem se oblékala, změnila jsem barvu vlasů nebo účes, prostě takový nový začátek. To mi zůstalo dodnes, a taky už jsem na příští týden objednaná ke kadeřnici a změna by to měla být docela drastická. Těším se. Dokonce jsem si asi po deseti letech nošení tašek přes rameno koupila batoh!

Září bych tady na blogu chtěla věnovat právě téhle "back to school" sezóně. Mám ji prostě ráda. Dneska tu pro vás mám několik rychlých DIY.

Znáte to taky? - Přijdete do papírnictví s tím, že si koupíte ty nejkrásnější sešity, do kterých bude radost psát i tu ošklivou fyziku - a oni mají jen samé podivné, ošklivé, prostě nic moc. Až se vám to příště stane, kupte si ty nejobyčejnější sešity, jaké najdete (bývají nejlevnější, což může být milý bonus), přihoďte lepidlo a pár barevných papírů a udělejte z nich takové, jaké nikdo jiný mít nebude.


Jako první jsem vzala obyčejný červený sešit, který se mi ani trochu nelíbí, tmavošedý papír, lepidlo a spoustu stránek vytrhaných ze starých časopisů. Hledejte ty, na kterých jsou zajímavé vzory, krajiny, věci, které máte rádi. Až jich budete mít slušnou hromádku, vystříhejte z nich spoustu stejných trojúheníků pomocí šablony. Já jsem se to snažila vyměřit a vypočítat, ale stejně mi to nakonec moc nevyšlo...


Pomocí lepidla trojúhelníčky po jednom lepte do řad (já jsem ještě předím na desky sešitu nalepila tmavý jednobarevný papír, aby někde neprosvítala ta červená), na každý konec řady přijde jen půlka trojúhelníku. Je dobré, když máte už při výběru motivů v hlavě nějakou představu, téma. Já jsem třeba hledala vzory tapet, brokátů (mnoho Dolce & Gabbana reklam mi v tom hodně pomohlo!) v kombinaci se zářivými barvami - žlutá, modrá, zelená, růžová. Hlavně zajímavé vzory, pozadí, moře, trochu jídla. Myslím, že to k sobě sedlo hezky.
Když jsou všechny trojúhelníčky nalepené, můžete celé desky přetřít vrstvou lepidla na decoupage nebo lakem. Nebo, pokud máte přístup k laminovačce, je můžete oddělit do zbytku sešitu a zalaminovat. To jsem nakonec udělala já, aby mi desky vydržely co nejdéle hezké a aby byly hezky lesklé.

Na druhý sešitový nápad si připravte barevnou čtvrtku, jehlu a nit a lepidlo. Najděte si nějaký pěkný, do geometrických obrazců uspořádaný motiv, který si buď vytiskněte nebo překreslete na obyčejný papír. Ten pak umístěte na barevnou čtvrtku a pomocí jehly nebo špendlíku propíchejte všechny "styčné body". Snažila jsem se to zachytit na obrázku dole.


Podle předlohy si na čtvrtce propíchané body pospojujte pomocí tenkých linek tužkou nebo pastelkou, abyste věděli, co se má spojit s čím.


Pak už prijde na řadu jehla a nit. Chvíli to trvá, než se pospojuje všechno, co má být spojeno, ale výsledek za to stojí.


Čtvrtku potom nalepte na desky vašeho sešitu a máte hotovo! Já jsem je opět projela laminovačkou pro delší výdrž, ale myslím, že zrovna tahle varianta by díky plasticitě výšivky možná vypadala lépe bez laminování. No co...


No a je to! Takovéhle sešity nikdo mít nebude, to vám zaručuju :)

Když už máte super hezké sešity, co takhle postarat se ještě o obsah penálu? Asi každý máme svůj oblíbený typ tužek nebo propisek. Problém je, když zrovna ty tužky, které nám nejlépe sednou, vyrábějí jen v nudných barvách. Vezměte si k ruce vzorované washi pásky nebo barevné izolepy a něco s tím uděláme.


Z těch nejobyčejnějších propisek s uzávěrem můžete vyndat tuhu a tu obalit páskou. Je to malý detail, který ale udělá hodně. Navíc je to mnohem trvanlivější, než kdybyste páskou omotávali tělo propisky.


U mikrotužek a klasických tužek to ale provést nejde, takže ke slovu přichází omotávání vnějšku různými (a nebo klidně stejnými) páskami. Můžete dělat svislé nebo vodorovné proužky, ozdobit jen konec, fantazii se meze nekladou. To samé jde udělat i s propiskami, flashkou, pravítkem, krabičkou s náhradními náplněmi do mikrotužky a s obrovskou spoustou dalších věcí.

Jako poslední mám tip na to, jak zachovat vzpomínky na letní dobrodružství i v čase podzimním. Stačí na hřebíčky nebo připínáčky natáhnout provázek a na něj kolíčky připnout pohledy, fotky, vstupenky a všechna jiná letní mementa. Já mám svoje oblíbené pohledy (z mých cest, od kamarádů i přes postcrossing - tedy od úplně cizích lidí) nad pohovkou, takže je vidím každý den. A každý den tak můžu cestovat, i když jen ve svojí hlavě. Ani takové cestování ale není na škodu, co myslíte?

Kolíčky z kočičákama jsou z Tigeru, zbytek je posbíraný po papírnictvích a z mašlí na dárcích :)



Máte rádi září a "back to school" sezónu? A existujevůbec člověk, který se těšil do školy?

4 komentáře:

  1. Už si konečně musím taky pořídit washi pásky, zvlášť na těch tužkách vypadají skvěle!
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou super, dá se s nimi oblepit snad úplně všechno :D Škoda jen, že nejsou víc dostupné...

      Vymazat
  2. Krásné :), teď mám úplně nutkání něco vyrobit nebo si koupit :)...

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za krásný komentář!