24. září 2015

DIY: Podzimní kvítí

aneb Ahoj, podzime!

První týden školy mě zastihl kompletně nepřipravenou. Náhlý obrat o 180° dokázaly vyrovnat jen pravidelné návštěvy kavárny a velké množství dobrého čaje. A najednou je tu podzim, všude jsou dýně a hrušky, i počasí na to začíná vypadat.
Spousta lidí podzim nemá moc v lásce. Já jsem ale pravý opak, podzimní zrzavá liška, která si libuje ve spadaném listí a ranních mlhách, nosí plné kapsy kaštanů a čte tlusté staré klasiky po kavárnách. Podzim je prostě můj. Jak ten prosluněný a plný barev, tak i ten šedivý a zmoklý.

Abyste si ten začátek podzimu zpříjemnili, připravila jsem si tu pro vás DIY projekt na nějaké upršené odpoledne.


Na svazek podzimních kvítků, které jen tak neodkvetou, budete potřebovat několik klubíček vlny v barvách, které se vám nejvíce líbí, tenké větvičky (nestříhejte je ale ze živých stromů, prosím, po zemi jich najdete taky dostatek), nůžky, lepidlo (nejjednodušší to je s tavnou pistolí), čtvrtku a kružítko.


A nebo si někde můžete koupit už hotové bambule, ale jejich výroba je tak jednoduchá, že to snad ani nestojí za to :)


Ze čtvrtky si vystřihněte kolečka s dírou vevnitř podle toho, jak velké chcete mít vaše "květy". Výsledná bambule bude o něco větší než vaše kolečko, tak je potřeba to podle toho uzpůsobit. Na jednu bambuli budete potřebovat kolečka dvě.



Obě papírová kolečka najednou začnetě obmotávat vlnou. Stačí kus ustřihnout a motat, je jedno, že budete mít v motanici několik volných konců. Namotávejte tak dlouho, dokud nebudete mít takový vlněný donut. Čím menší bude otvor uprostřed, tím lépe (pomoci si můžete jehlou s velkým očkem).


Pak už stačí jen vzít nůžky a vlnu v místě, kde jsou okraje papíru začít prostřihávat. Nebojte, nerozpadne se to :)


Mezi dvě vrstvy papíru provlékněte kousek stejné vlny a pořádně utáhněte na několik uzlů. Potom můžete obě kolečka odstřihnout. Už to začíná vypadat trochu jako bambule, co?


Aby měla vlněná kulička ten správný bambulovitý tvar, dopřejte jí lehký sestřih - ustřihněte i konce vlny, kterými jste celou bambuli svázali. A je to.


Bambulek udělejte tolik, kolik jen chcete. Různé velikosti, různé barvy, klidně i různé materiály. Větvičky si zastřihněte na nějakou rozumnou délku podle toho, do čeho vaše kvítí budete chtít naaranžovat.


Rozpalte si lepicí pistoli, lepidlem obalte konec kždé větvičky a zastrčte ho do bambule. Jde to lehce a po zaschnutí to hezky drží. Pozor jen, aby vám horní konec dřeva nevykukoval z bambule.


A máte hotovo! Já jsem svoje vlněné květiny ubytovala v lahvi od cideru nabarvené bílou barvou zevnitř. Lahev jsem ještě částečně naplnila pískem, aby tam větvičky dobře držely a teď už mi dělají parádu na okenním parapetu.

Co vy a podzim, milujete ho nebo zas až tak moc ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za krásný komentář!